Börja aldrig gilla någon

Tycker man ska tänka på vad man säger/gör mot sina vänner.
Ibland kan skämten bli för starka och känslor går i kras...
 
Var med om detta för ungefär en vecka sen. Börjat prata med en S och verkligen börjat gilla personen som kompis. Pratat på kik, skype. Skickat massa löjliga och fula bilder, såna man bara skickar till en kompis. Precis när den dagen kom när vi skulle träffas, skickar hans kompisar massa meddelande på kik som får mig att tänka? I stil med:
"S snackade skit om dig i skolan idag, hen sa att du är ful och sånt"
"Du vet väl vad S håller på med?"
Jag blir såklart fundersam och vem skulle inte bli? Frågade då S vad dom menade, och hen svarade bara: "vet inte". 
Flera meddelande från hens kompisar strömmade in, och jag blockade person efter person på kik. Tänkte bara att det var fake och att någon gjorde det för att förstöra...
 
Dagen gick och plötsligt skriver S att det blir träning ikväll? Jaha? Är hemma den kvällen och vi bestämde ny dag att träffas, har känt hen sen innan men inte vart på länge. 

När den dagen vi bestämde kom, fick hen förhinder igen. precis samma dag kom det en våg med frågor och saker på min ask, ca 5 meddelande på kik och kommentarer på instagram. Tog bort allt och svarade inte på ask. Frågade S ÅTER IGEN vad dom menade? 
Hen sa då att det var hens kompisar som hade skrivit från alla de kik kontona (jag trodde de va fake). 
Jag bad om en förklaring vad de menade, men fick aldrig riktigt svar på min fråga. 
 
Våran kik konversation var still i ca 2 dagar, innan hen skrev "saknar dig"... Aceppted, det hände en gång sa hen.
MEN dagen efter, skickar en av hens kompisar en screenshot på deras chatt på kik. När jag fick bilden visste jag inte vad jag skulle säga...
Är både tacksam och irriterad på kompisen, efter jag läst vad de hade skrivit.
S: Haha hon är så dum, tur att hon är så snäll
Kompisen: haha aa, menar du Malin?
S: Ja
Kompisen: Gillar du henne?
S: nej hahahaha!! 
 
Skickade vidare bilden till S och frågade, vad händer?! 
Det hen svarade då, va det dummaste jag hört. 
"jag säger att jag inte gillar dig för att ingen ska reta mig"
EEHHH??? 
Den stunden visste jag inte vart jag skulle ta vägen, vågar man inte visa att man gillar någon är det väl ingen ide ... Läste igenom hela våran chatt - ända sen sommaren - och tryckte sen på delete. Svarade inte på det sista han skrev.
2 dagar efter skriver hen Är du arg eller? varför svarar du inte?
Jag skriver då att det är fegt att inte säga till sina vänner, att jag inte gillar sättet alla kompisarna skrev på till mig, och att jag har rätt att vara arg på honom för allt han skrivit? Jag frågar (ångar) Har ******* problem?
han svarar "nej, du skulle bli arg om jag frågade så om din kompis". 
En falsk vän är han mot dig S, Men eftersom du inte "sa emot" någonting antar jag att du va med på vad som skrevs.

Idag ignorerar hen mig, hens kompisar kommenterar dryga saker på mina bilder på instagram men tar bort det direkt.
Hen svarar inte ens på ett hej, och gör att jag får dåligt samvete genom att skicka vänner på mig som påmminner mig om vad som har hänt.
 
Men OM du läser detta: ängrar jag att jag skrev till dig från första början. ÖNSKAR att jag aldrig haft tråkigt den sommardagen, utan vart ute och sprungit eller vad som helst. Vågar man inte visa att man gillar någon, ska man inte heller gilla någon. Inte komma med ursäkter att du ska träna, skicka dina kompisar på mig. Och VÄRST, bråka inte med mig över kik och skriv massa saker, utan RING MIG. 
Du skulle inte våga säga allt det till mig i telefon, men dina kompisar skulle för de skulle inte bry sig om jag gillade dom eller inte. 
Och kom inte med dina "saknar dig" meddelande, du är blockad för längesen. 
 
Det jag vill säga med detta inlägget, är att du ska ta vara på vänner, inte skapa onödiga bråk.
Och för all del, BÖRJA ALDRIG GILLA NÅGON. 
 
Fick också ett meddelande från en jättesnäll och omtänksam tjej ♥ Som hade skrivit med S också, och varit med om precis samma sak. Han hade gjort precis lika dant på henne... 

Kommentarer
Postat av: Karin

<3

2013-08-31 @ 09:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: