Min dröm... Deras verklighet

Tänker skriva precis så som jag vill i detta inlägget. 
Ända sen jag startade min första blogg har jag alltid velat bli lika stor som de bloggarna som är topp 3 på blogglistan. Velat ha många läsare och få mycket kommentarer om det jag skriver om, både bra och dåliga.
Ha folk som lägger märke till en på stan, som gillar mig för det jag skriver om! 
Ta bilder, ha företag som vill sammarbeta och visa sina saker genom min blogg. 
FÅ UPPMÄRKSAMHET!
Men har lääääänge försökt att uppnå detta, & fått nästan klart för mig att det är omöjligt. Det finns flera 100tusen bloggar Sverige, och min skulle bli en av de som får 100tusen läsare? Nej, tvivlar. 
SÅ kan ni snälla snälla dela min blogg, på din facebook, bilddagboken (om ngn fortfarande använder det haha xd), skicka den till din bästa vän? 
Tror inte man får många klick på sin blogg genom att lägga in den i facebook grupperna, alla är väl typ som mig. Går in i gruppen, lägger in sin länk och stänger. Jag tittar ALDRIG på de andra bloggarna som finns där haha. 
 
Stör mig mycket på att det är väldigt många nattstadbloggar som ägs av tjejer i 14-20 års åldern, som tar bilder och svankar ryggen så rumpan blir dubbelt så stor, har nike ögonbryn och mascara så det ser ut som man använt en toaborste när man la på det, som får typ 4000 läsare. Liksom vad är grejen? En blogg om någon vardag där man skriver "hej nu ska jag åka till stan, ska va med några kompisar, hejdå" "hej är hemma från stan nu, köpte bara denna tröjan *bild*, har ingen ny bild så det får bli en repris *bild*". Alltså vad är det som lockar folket till en fjortis som får läsare genom att stå och puta med allt de har och leka dumma i sätter de skriver? 
Stava fel för att inte verka FÖR duktig?! 
Tycker det är orättvist mot oss ordentliga bloggar som anstränger oss, tar bilder med en kamera istället för mobilen, delar med oss av våra tips, lägger ut videos på det vi gillar, svarar på kommentarer... 
 
JA jag är avundsjuk på er som har nattstadbloggar med 4000+ läsare per dag, men det är bara SÅ störande när det inte verkar som ni anstränger er, utan bara öppnar mobil appen, skriver ett inlägg på 2 rader, en mobilbild sen tror att det är klart. Berättar vad ni ska göra just då, sen kommer med ett inlägg typ klockan 23 och säger att dagen var bra, godnatt. "Alltså inte för att skryta, men jag har 4258 läsare på detta inlägget, så det ställer jag in så att man ser".
 
På nattstad får man mycket "gratis länkningar", man syns på startsidan varje gång man skriver något. Men man lämnar också ut mycket information om sig själv, alla kanske inte är "rädda" för detta, men jag ger inte frivilligt ut min stad, postnummer & mobilnummer offentligt. Det är inte bara ungdomar som läser din blogg, utan även Lars 56 år (haha), fick just reda på din exakta adress, och kan samtidigt följa din blogg vad du skriver, veta när du är själv hemma, vart du är. Nattstad går jag ALDRIG tillbaka till igen, gillar inte den bloggportalen ALLS. 
 
Ja, ni kan kommentare "avundsjuk eller?" för det är jag, sticker i ögonen när man ser bloggar som inte anstränger sig alls har fler läsare än jag. Från börjar när jag började blogga tänkte jag bara ha det för att kunna läsa den när jag blev äldre, se vad jag gjorde just den dagen och hur jag såg ut då. Men nu är med mer på allvar, jag satsar verkligen på bloggandet, tar bilder, läser igenom mina inlägg 2 gånger extra för att se så texten är rätt & hoppas det syns...  Suttit och lärt mig koder, färgkoder, lärt mig att göra en EGEN design istället för att bara kunna klicka på "ladda upp bild" så fixar sig resten själv (nattstad...). Fine, väldigt lätt och enkelt, men designen blir inte personlig och allas ser likadana ut. 
 
Nähä, ska verkligen ta tag i bloggen och fixa vad ni vill läsa om. Blanda mina ideér med era. Vad gillar ni att läsa om? Vad ska jag göra mer av/mindre av? Tar mer än gärna emot kommentarer om vad jag kan förbättra med min blogg, vad jag kan tänka på tills nästa gång för det hjälper mig jättemycket att utveckla bloggen!!
 
ps, Ni som har nattstad bloggar & läser detta.... det är oftast så och tror många kan hålla mig mig om det.. sorry
my story, my blog, my opinion... LIke me or leave me♥
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag förstår känslan! Har också försökt med det i över 1 år nu.,men du är beundransvärd som kämpar för dina drömmar och ge aldrig upp! ♥

2013-08-18 @ 11:01:58 / URL: http://amandasideofthestory.blogg.se
Postat av: Karin

Storgillar din blogg!

2013-08-18 @ 11:11:38
Postat av: mergimtare ♛

åh vilken fin blogg du har ❤
– sugen på att göra ett bloglovinbyte?

2013-08-22 @ 08:06:48 / URL: http://meegiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: