Vad jag gör i början på ett ridpass

Alltid när jag rider försöker jag få hästen att vara framme och mjukna i sidorna! I början rider jag med långa tyglar och kollar så gas och broms fungerar. Sen tar jag tyglarna och då rider jag ut noga i hörnen så hästens ställs och så att den inte ska gå på spåret, spåret är mycket upptrampat och därför stelt och då kan hästen lättare bli halt om den går där. 
 
Sen börjar jag trava och då kollar jag så hästen är med i avsaktningar till skritt, och igångsättningar från skritt till trav. Sen brukar jag rida in på nån volt och ställa/motställa så den bli mjuk i sidorna! Brukar ganska snabbt få koll på detta, men formen sitter inte direkt!  Det kommer sen när vi börjar göra någon övning! 
 
rörigt inlägg, men hoppas ni förstår ändå!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: