Ett viktigt ämne...

...mobning.

Jag har själv blivit kallad saker, jag var smal, fått höra mycket kommentarer om min kropp och utseende.. Har i tre år gått runt och tänkt på det. Varit depp, somnat gråtandes och inte kunnat koncentrera mig i skolan. pga EN person.

Jag tror att mobbning görs av de som vill vara tuffa och skaffa sig respekt hos andra. Slänger ut sig ord för att få den personen att må dåligt och må bra själv. Att någon mer har sjunkit och mobbaren har kommit högre upp.. Men är det så?

 

Den tjejen som mobbade mig blev alla rädd för, man sa aldrig emot och höll med om allt. Hon spred rykten om mig och fick massor av människor mot mig. Vilket var as jobbigt eftersom jag inte hade gjort något av det de sa, men fick ändå tacka och ta emot. Man vågade ju inte att ”så var det ju inte, har aldrig gjort det”. De hade en attityd som jag inte tycker är okej, och som ingen förtjänar att få på sig. Fick pm på facebook varje dag med massa text och folk var arga, jag var ledsen och orkade inte mer. Sa tillslut min mamma igen och vi ringde hem till tjejen. Hon lovade att sluta, men gjorde hon det? Knappast.. :/

 

Nu började istället dolt nummer ringa, spela upp låtar och säga saker. Det värsta var när jag fick ett meddelande där det stog ”gå ut och ställ dig i vägen så att en bil kör på dig. Du är så jävla smal så det skulle bara låta kras så skulle dina ben ligga utspridda över gatan”. Alltså jag VET att jag är smal. Men nu när det gått 2 år, hör jag er 3 tjejer gå runt och klaga på att ni är tjocka. så B och blir så himla irriterad. 2009 är slut, väx upp!

 

Fick även hot på facebook, ”säger du till någon slår jag dig” ”tjallar du så kommer jag…!” Under den tiden mådde jag som dåligast. FÖrlorade många andra kompisar. Tappade kontakt, vågade inte vara ute för jag kanske skulle träffa dom…

 

I våran skola jobbar de mycket mot mobbning, är personal ute hos eleverna på rasterna och ser så allt e ok. Min skola är bäst, och nu i 8an verkar alla förstå att alla är olika och det är bara waist of time att mobba/bråka whatever. det tar så mycket kraft och är bara allmänt stört. Ni som aldrig blivit mobbade fattar nog inte hur dåligt en person kan må bara av att få några ord i sms, en kommentar på instagram whatever.. det gör ont

 

Om ni är mobbade är det bästa att säga till en vuxen. Behöver inte vara din mamma eller pappa. Det finns vuxna över allt, i skolan, kanske din mormor. berätta för någon vuxen du känner förtroende för och litar på. Försök att stänga ute mobbarna så mycket som möjligt, svara inte på sms mm. Säg inte ens NEJ. svara inte. Svarar du ”:(” eller något annat så känner de att de har vunnit över dig, det dom säger tär på dig och du bli ledsnare. Försök att visa att du inte bryr dig!

 

OCH TÄNK PÅ ATT DET FINNS FOLK SOM KÄNNER PRECIS SOM DIG, DU ÄR INTE ENSAM I DIN STAD/SKOLA/VÄRLDEN. VUXNA BRYR SIG, DINA VÄNNER BRYR SIG. OCH FRAMFÖR ALLT, DINA FÖRÄLDRAR BRYR SIG! ♥♥ KEEP GOING YOUR BEAUTIFUL♥

Smile infront of your haters, it killes them to see that your still happy

 

 


Kommentarer
Postat av: Tova ~ Bisa & Magnifique

Väldigt bra inlägg!

2013-11-01 @ 20:54:03 / URL: http://www.tovaeivinson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: