SJÄLVFÖRTROENDE

Självförtoende är något som alla har, men inte lika mycket av. Det kan gå från toppen till botten på bara nåra ord. Ord som ingen vill eller ska få höra.. 
 
Ni kan sitta och skriva på eran instagram att allt är bra, låtsas som att inget hänt och "låtsasleva" det bra livet.
Allt kanske är bra runt om dig, men mår du själv bra? 
Självklart ska man försöka glömma allt det dåliga som hänt, men man kommer någongång bli påmind om de orden man fått mot sig, eller meddelande som ploppar in på din kik. Man slipper aldrig undan det.
 
Jg har själv varit med om det, och efter allt har jag blivit starkare, och bryr mig inte om någon säger något till mig. Jag VET att jag är mycket bättre än dom. 
Självförtroende är något alla har, men inte starkt direkt. Man måste bygga upp det, och jag tror att det tar tid. Man måste va med om mycket saker för att inse att man faktiskt är stark....
 
Och Hannah, va inte rädd för att gå till skolan. Du får själv välja vilka du vill vara med, och ska inte bry dig om vad andra tycker <3 om du trivs bättre med de som går i 5:an, va med dom då. Bry dig inte om vad andra tycker och gör som du själv vill! även fast de i 5:an är mindre, verkar de vara mycket mognare än de som mobbar dig för det. 
Tänk på hur många som gillar dig, som är din kompis och verkligen gillar att vara med dig. Somsagt, vet inte hur du får bättre självförtroende så bra. Men tro på dig själv :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: