VART VILL JAG KOMMA INOM HOPPNINGEN?

Emma Hangasmaa's bild! 
Ja, hoppning. 
Jag har bara tävlat 10 gånger, fått rosett alla gånger utan 2. Höjderna har alltid varit 4 60 cm, 2 70 cm och 2 80 cm. (de jag fåttt rosett på.)
 
Eftersom jag inte har en egen häst, tycker jag det är lite krångligt att tävla. 
Har tävlat Chicago, som var min favorit häst när jag var mindre, men rider inte han så mycket nu. Han hoppar verkligen alla hinder och jag kände mig trygg på honom!
Lille Kasper, en 60 cm. Han var också den första hästen jag red. 
Hampus har jag haft en gång också, en 70 cm. Det gick bra och jag fick rosett. Han är jättebra att hoppa, om man får upp farten!
IOR, han jag vill hoppa mer. Han var den senaste jag tävlade, då var det 80 cm då jag aldrig tävlat han innan. LD. 
 
Så, vad vill jag komma med mina tävlingar? 
Till en början tävlade jag bara för att känna spänningen, lära mig lite mer om tävlingen och för att hoppa din favorithäst. Nu när jag tävlar känns det så mycket mer allvar och man vill verkligen komma runt clear round, eller bli placerad 1, 2 eller 3. 
Innan brydde jag mig inte heller om höjden, men nu hoppar jag ju högre. 80+ blir det iallafall. Det är mycket roligare, och man utvecklas. 
OCH eftersom jag bara hoppat på hemma plan, vet jag ju hur det funkar på örks, men skulle vara sjukt kul att komma ut på tex jfk, eller vissmålen. Men detverkar så krångligt, så vi får se. Skulle hellre ha en egen ponny som jag känner väl och känner mig jättesäker på. SOm är pigg, hoppar fint och som jag kan utvecklas ÄNNU mer!
Tyvärr har jag ju inte tid att ha egen häst då jag tränar fotboll och spelar fotboll också.. men vi får se hur det blir nästa år. :) tjata ska jag göra!
 
Har ni egen häst? 
vad och hur höga klasser tävlar ni? :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tävlar en ridskolehäst som kallas Mynt, jag hoppar honom 70 cm :)

2013-11-14 @ 15:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: