ASK

När man skriver till någon på ask anonymt, negativa stötar hela tiden.
"Du är ful" "han gillar inte dig" "såg dig idag, tro inte att du är något"
tar DU åt dig om du får det på din ask?

Jag har ask, vet inte om det är bra igentligen, men när det kommer roliga frågor, är det ju kul att svara! Men varje dag läser man frågor på andras ask, sånt man inte vill läsa.
Den anonyma personen fortsätter att skriva, man svarar och då ser dom att man sett det och fortsätter. Och eftersom man är anonym gör det inget, dom vet inte vem jag är.
Nej, det gör dom ju inte. Men även att man sitter och skriver inlägg på sin blogg, status på facebook, bild på insta och berättar hur omoget det är och att man inte ska ta åt sig vad som skrivs, är det verkligen så??
ÄVEN fast man ignorerar, har man en gång läst de orden och de finns alltid där. Man går runt och tänker på det, och får nya tankar. "tänk om det verkligen är så? tänk om han faktiskt inte gillar mig.."
man blir osäker. 
 
Så om du får mycket hat på din ask, ta bort den. Även fast det är roligt att svara på endel frågor, är det inte bättre att fokusera på de bra sakerna? Hur underbar din kompis är, hur bra du har det med din häst, killen du gillar. Allt blir så myckt bättre.. 
Min ask används, men jag får inte mycket negativt, så jag har kvar den. Får jag något sånt, tar jag bort det direkt. Inte nog med att jag börjar tänka på det, så ska man inte sprida vidare så andra kan läsa det, då börjar dom prata med en om det och man blir påminnd hela tiden.
Nehe, bort med hat #skickavidarenätkärlek !
 
Alltså, ni anar inte hur trött jag är. Gårdagen har verkligen tröttat ut mig, men ändå är jag vaken nu? Vill ligga kvar i sängen hela dagen. 
Måndag idag, kommer vara/är huuuuuuur seg som helst, men på med hoodien, skönaste jeansen. TVÅ so pass på samma dag, inte en favorit.. Hörs senare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: