Drömmar..

Drömmer mig alltid bort, hur underbart det skulle vara att faktiskt ha en egen häst, att kunna åka till stallet på eftermiddagen och klappa på sin häst, ge den lite äpple. sadla och tränsa och rida en sväng, i skogen eller i ridhuset.
 
Tyvärr har jag inte någon häst, och jag blir ledsen av att tänka på det. :( Jag känner inte att jag utvecklas såååå mycket när jag bara rider en gång i veckan, och det har våra egna ridlärare också sagt. (inte just till mig, utan till alla.)
man rider olika hästar hela tiden, och utvecklas inte på just den hästen man vill göra det på. Man märker inte mycket skillnad när man rider en häst, kanske 2 gånger på hösten och 2 nästa termin.
Drömma kan man ju, hoppas den slår in...
Jag vill också köpa fina schabrak med matchande pannband. Köpa de bästa benskydden om min ponny behövde det. Lägga ner MYCKET tid i stallet, på min häst för att ge hästen det bästa som möjligt <3 
 
Är lite nere denna kvällen. Är dels inte alls taggad inför match imorgon, och vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Blir bara jobbigt. Men det är sista matchen för denna säsongen, så himla skönt! Just nu känns det bara som att jag vill ligga i sängen hela dagarna, men det går ju tyvärr inte. :( 
Det har hänt mycket just nu, småsaker - men de är många. Har många "beslut" att ta, hoppas det blir rätt bara. Vet inte vad jag ska tycka eller göra. 
Och tyvärr kan ingen hjälpa mig heller, utan det är bara jag som kan känna hur jag vill. 
Vi får se hur det blir.
 
Jag säger godnatt, några glas fanta till sen ska jag gå och lägga mig. Vi hörs imorgon....
om du var min skulle allt vara underbart♥

Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

åh du, jag vet hur det är! Jag har en medryttarhäst som ja rider 2 gånger i veckan och rider på ridskola 2 gånger i veckan, så visst, ja utvecklas. Men ändå, en egen häst är min högsta dröm...

Svar: så HIMLA jobbigt!! lider med alla som känner likadant som jag! :(
orksryttare.blogg.se

2013-10-12 @ 22:56:21 / URL: http://hovskrape.blogg.se
Postat av: Hannah

Har också alltid drömt om en egen ponny/häst. Och får några år sen slutade jag drömma då jag visste att det aldrig skulle bli sant. Men när jag väl hittade den där ponnyn jag stannade hos i nästan ett år förändrades allt. Helt plötsligt blir hon till salu och antingen köper vi henne eller så försvinner hon från mitt liv. Var såå ledsen för chansen att få henne var 1 av 10.. Men en dag säger mamma 'i helgen blir hon din' den känslan, guud.

Jag LOVAR malin ovavsett om det känns så himla overkligt nu så man bara vill lägga sig ner och dö.. Men efter allt det jobbiga kommer också det bästa! Ge inte upp hoppet om en medryttarponny, du kommer finna den och när du funnit den, har du även funnit din dröm ♥

2013-10-12 @ 22:59:14 / URL: http://hannahjohanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: