Nedsänkande kommentarer

I detta inlägget är det MINA åsikter, så vill inte ha massa kommentarer om att jag har fel. Alla tycker olika.
Bilderna i inlägget är mina, både gamla och nya.

Jag har alltid haft samma hårfärg, och har hört både bra och elaka saker om den. Ja, du läste rätt. Andra människor har alltså retat mig för den hårfärg jag har.. Har tagit emot många ord, "ginger" "alla som har ginger färg är efterblivna" "gingerhead" osv..  Har jättemånga gånger velat färga mitt hår till en mer normal färg, så att det inte finns något att säga om den och inte sticka ut.
Men jag har valt att inte göra det, då jag hört från flera (bla) frisörer som säger att Min hårfärg är unik, och det inte finns många som har så. 
När jag varit och klippt mig har frisörer kommit fram med sin "kund" och jämfört min hårfärg på en färgkarta, för att kunden vill färga till samma färg. Det har hänt mig 3 gånger.
Fått många komplimanger i skolan, och när jag berättat att jag vill färga mitt hår, säger många att dom inte tycker att jag ska göra det, för att min färg är UNIK

"Malin har du ens några ögonbryn?". Oj, förlåt att jag inte fyller i dom som om det ser ut som att jag är sponsrad av nike. JA mina ögonbryn är ljusa, men vill inte ha mörka ögonbryn. Tror inte jag skulle passa i det, och vill inte va översminkad. Har hellre bara lite mascara, kanske lite concealer och lite puder. Mer än så behövs inte. Många tjejer skäms när de inte är sminkade, men tycker jag inte man ska göra. När vi frågade hur många killar som egentligen bryr sig om hur tjejen ser ut, svarade alla att de inte brydde sig så mycket om det, utan tänkte mer på personligheten med det var bara ett plus om de va söta. Tjejer klär upp sig, och sminkar över allt fel i ansiktet för att de tänker på vad andra tjejer tycker.
 
Det jag vill säga är att, istället för att leta fel på andra människor, vräka ur sig elaka kommentarer kan vi väl istället se de FINA sakera och ge komplimanger? Allt blir så mycket bättre då, du får ännu en människa som tycker bra om dig och någon dag får du en komplimang tillbaka. 
 
"fin tröja" är det så svårt att säga istället för "ful tröja"?
Om du inte vågar säga något i skolan, skriv en kommentar på instagram eller facebook, whatever. Försök att ge snälla saker till andra och få folk att komma ihåg DIG som en trevlig person!
 
Ännu värre blir det om man redan tycker att man har tex för smala ben, och sen FÅRG HÖRA detta av någon. Det är värst, och jag har själv varit med om det. Men tycker man ska va nöjd med sig själv. "Man föddes unik, men nästan alla dör som kopior." 
Skapa trender, vem vet? Anna kanske tycker dina byxor är skitfula, men 3 andra gillar dom jättemycket och köper likadana. När många har på dom, tror jag att Anna ångrar att hon sagt det och köper egna. 
 
VÅGA matcha en grön tröja med blå, ta på dig det du tycker är fint och bry dig inte om vad andra tycker. 
Medans alla andra går runt i tighta ljusblå jeans, ta på dig mjukis byxor ;)
Alla är fina som dom är, ibland får man inte tänka så mycket, utan bara göra vad som känns rätt <3
ja, jag är smal och lång. men och?`jag mår bra för det, kan vara precis lika glad som alla andra. 
Utseendet ändrar inte personligheten!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Fint skrivet! Du ska verkligen inte bry dig om ved andra tycker om din hårfärg!
Jag har skaffat blogg för några dagar sedan och hoppas du vill kika in! carolinelejon.blogg.se

2013-10-10 @ 17:14:21 / URL: http://carolinelejon.blogg.se
Postat av: Lina

Bra skrivet! Din hårfärg är jättefin, jag vill ha den! <3

2013-10-10 @ 20:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: