Ridlektionen Snuitje 2013-10-09

Hemma från skolan - men har endå inte mycket tid till bloggen. sad but true :/ svenska och SO inlämningsuppgift som ska vara klar IMORGON!!! en berättelse på 8 sidor, har bara skrivir 2 och en halv, dags att börja skriva? 
 
Igår hade jag Snuitje på ridlektionen, som jag sa att jag ville ha. Vi hade galoppbommar och fokuserade på jämna språn imellan. Snuitje var över pigg och rädd för badkaret ute i hagen, så varje gång vi kom i det hörnet fick jag verkligen kämpa för att göra hörnpasseringen haha. Efter ett tag brydde han sig inte om dom längre!
 
Först hade vi 3 bommar på A volten, formade som en solfjäder. Så man skulle hitta avstånd som passade för sin häst. Det gjorde vi i trav först, gick sådär bra! Var inte ritkvgit med med ytterskänkeln fösta gången så han föll ut, men sen gick det bra! 
På långsidan låg 3 bommar, som man travade över direkt efter volten. Först va det också tröv bommar, men sen längde vi ut som så det blev galoppbommar. Så gjorde vi likadant i båda varven!
 
I slutet av lektionen, var det en tjej som mockade i utestallet, och gick med en skottkärra och den blev Hampus och Snuitje rädda för så vi skenade iväg till halva ridbanan med tyglarna uppe vid huvudet. haha, ramlade inte av som tur va! 
 
En kompis tog några bilder, och mamma filmade så det kommer upp i ett annat inlägg snart - måste göra min svenska uppgift nu! Sorry bloggen, men plugg måste gå före bloggen :/ HÖRS SNART!
 Snuitje till höger ♥

Kommentarer
Postat av: Carolina - Stall Asslac

Ha en fortsatt bra torsdag :)

Svar: Jag är sjuk, så det är inte så bra. Men tack ändå! Och detsamma! ♥
orksryttare.blogg.se

2013-10-10 @ 12:01:54 / URL: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: