WARRIOR DE MARSCH

Warrior de Marsch (ior)
valack f. 2003
143,5 mkh, fux
e. Goodtimes
u. Elena
 
Hästen jag tävlar hoppning med heter Warrior de Marsch.
Ior (som han kallas) är en 143,5 cm fuxfärgad hög D-ponny, född 2003. En väldigt fin häst med bra kapacitet i både hoppning och dressyr. Hoppar högt över hinder, med bra teknik!
 (inte jag som rider)

Jag har tävlat Ior i hoppning LD, men vi ska höja till LC nästa tävling som blir i november. Han är ganska svår att rida så han får fin form, har studstig galopp och är väligt krävande i hoppningen. Har man inte tillräckligt fart mot hinderna stannar han. Han är inte så pigg till en början, så man måste rida på ganska mycket för att få upp farten.
Ior tävlade jag senast 2013-10-20, en LD clear round:
 
Ior är en ponny ni kommer att få läsa om mycket på bloggen! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: