Hoppningen på Marabou

Hej, orkade inte skriva detta igår när jag kom hem från stallet typ vid 8.
Men jag fick Marabou, och innan våran lektion började va det en som provred honom :( hoppas INTE att han hyrs ut/säljs...
 
Vi hade fram ridning i skritt, sen trav och tog några galopper på långsidan. När man börjat galoppera med Marabou är det ganska svårt att få stopp, men det funkade väldigt bra igår! Han "visst" ju vart vi skulle galoppera så fick fatta galopp på lite olika ställen, ibland på en volt och sen rida rakt när man kom ut på långsidan.
 
Vi red inne i ridhuset, det var så kallt ute. Så det var två hinder på långsidan, och ett snett igenom! Vet att ni älskar mina paint teckningar :) xd :
Eftersom vi hopade lite olika gjorde jag inget streck och visade hur vi red haha.
 
Hinder nummer 1 vad i början av ridlektionen 2 bommar på marken. Jag trodde att Marabou var hyffsat "utbildad" i hoppning, så trodde han visste att man satte en hov imellan varje bom. SÅ på hinder 1 stannade han och gick över dom, vet inte varför han tyckte väl det va läskigt eller nåt? Sen skulle vitrava över hinder 2, och det var här han inte tänkte riktigt. Hindret bestod av 3 bommar som låg på marken, han satte ner en hov imellan de 2 första och hoppade  över de andra två.. 
Kom på det en gång till och då gick det bättre haha. 
 
Sen höjde vi så att unghästarna (marabou och Charlie) fick hoppa lite lägre i trav först. Så då blev hinder nummer 1 en bom på marken och hinder nummer 2 ett räcke, som låg på kanske 40 cm. :) Han hoppade lite högt över hindret första gången men sen blev han jätte duktig och hoppade "normalt". <3 
 
Efter det höjde vi det hindret med ett hål, och la till snett igenomhindret, första gången allt i trav. Sen glaopp imellan hinder nummer 2 och 3!
 
Ett väldigt rörigt inlägg men hoppas ni förstod. <3 FILM KOMMER!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: